Het meisje met de kanten muts; Stijloefeningen #9

Geplaatst op: 14 september 2011 door schrijfbloq in Stijloefeningen
Tags:, , , ,

“Moet je dat nou zien! Een rij van hier tot ginter. ‘k Ben niet gek. Laten we een andere keer gaan, zeg, op zondagmorgen om 11 uur of zo. Dan is er geen kip. Oh Rob, kan je weer niet wachten? Hoezo niet? Waar ben jij dan op zondagmorgen? In de kerk zeker? In je nest zal je bedoelen, met een hele dikke kater. Ja toch? Ik ben toch al niet zo dol op museums. Oh, is dat niet goed dan, moet ik musea zeggen van jou. Ook goed, ik ben niet zo dol op musea’s dan. Je staat er maar te wachten tussen allemaal jongelui. Die hebben de tijd. Je hoort alle talen door elkaar. Er valt wel wat te zien. Moet je die zien met d’r hotpants, je ziet d’r billen er onderuit floepen. Nee, ik zal dat nooit doen, zo ordinair. Nou ja, in m’n goeie broek zat een vlek, van de bessenjam en die staat dus in de week. Ik heb nu een oude spijkerbroek van Vera aan, die is me inderdaad iets te krap, ja. Wat zeg je, een zakje patat, verkopen ze dat hier? Waar dan? Oh ja, zij staat gewoon met d’r patat in de rij, wat een schatje. Zeker uit Japan of zo. En wat heft ze nou op d’r hoofd, het lijkt wel een zakdoek. Oh moet je kijken Rob, ze heeft gewoon een kanten zakdoek op d’r hoofd. Ja, dat is ook een idee.”

 

Dit is een bijdrage van gastschrijver Wilco Kalbfleisch

 

Geef een reactie

