De draai van Geert…

Geplaatst op: 19 februari 2011 door Geert van den Munckhof in /Actueel/

Ik ben mijn apps aan het bijwerken.

Vroeger kreeg je dan associaties met fitnesstrainers en sportscholen. Toch? Eén keer in m’n leven per ongeluk met zappen een amerikaans gymnastiekprogramma op tv voorbij zien komen en sindsdien lijkt dat beeld in mijn geheugen gegrift. Bij dat beeld hoorde een zinnetje dat ongeveer klonk als ‘Do you want apps like this?’. Ik weet nu dat men eigenlijk ‘abs’ bedoelde, van ‘abdominal muscles’. Buikspieren. Als je er daar zes van had, dan had je een ‘sixpack’. ‘Do you want abs like this?’. Ja, die wilde je wel, maar die kreeg je potverdomme zomaar niet!

Kijk, dat is tegenwoordig anders. Nu krijg je ze zomaar. ‘Apps’, that is. Ik ben ze nu aan het bijwerken op mijn iPhone. Sterk hoor, dat dat zo eenvoudig kan. Zomaar kunnen krijgen wat je wil hebben. Je hoeft er niet eens zo veel voor te doen. Dat was met ‘abs’ wel anders. Dat kostte enorm veel inspanning. En de apparaten die je daarvoor kon aanschaffen kreeg je vaak niet onder de 70 dollar. Nu ben je voor een beetje ‘app’ vaak niet meer dan 70 eurocent kwijt. En weet je wat nu echt leuk is? Dat je nu ‘apps’ hebt, die een relatie hebben met de ‘abs’ van toen. Wat te denken van ‘MapMyFitness’, ‘FitnessFree’ en ‘SixPack App Pro’? Je hebt er niks aan, maar het is zo leuk dat het cirkeltje daarmee weer rond lijkt. De draai is weer gemaakt, zogezegd.

Eens even kijken hoe ver het met mijn ‘apps’ is… Yep. Alles is bijgewerkt. Everything worked out. Workout finished. Up to date. App to date. Ik voel toch even over mijn buik. Daar onder zitten ze ergens. Mijn abs. Ik kan ze nog wel aanspannen, maar daar moet ik dan wel genoegen mee nemen. Met het gevoel. Te zien zijn ze niet meer, mijn abs. Voor de aardigheid zometeen die app even downloaden. Gewoon, om even te bekijken. Ach ja. Een wasbordje is zó 1985…

reacties
  1. Warvis zegt:

    Geen iPhone, wel iPod Touch. En zolang ik er van af blijf, blijven de apps waar ze zijn.
    Abs had ik lang geleden ook. Maar als je daar van af blijft verdwijnen ze vele malen sneller dan dat ze kwamen.

    Knap gedraaid weer!

    In jouw geval durf ik te zeggen; draai vooral door.😉

Geef een reactie

