One night in Florida

Geplaatst op: 20 maart 2010 door Thedo Keizer in Thema: Seks

Los Angeles, midden jaren ’90. Te midden van de menigte op de drukke beursvloer trof haar beeld me als een bliksemflits. Donkere krulletjes. Een onbetaalbare lach. Een strak geel shirtje. Ik was er met een filmploeg, en zorgde ervoor dat zij even close in beeld kwam. De smoes lag binnen bereik: ‘We zijn van Dutch TV, we maken een reportage over de beurs. Zal ik je een video sturen van de uitzending?’
Ze noteerde haar naam en adres: Orlando, Florida.

Via post en (later) e-mail onderhielden we jarenlang een hartelijk contact-op-grote-afstand. De bioscoop in mijn hoofd vertoonde opwindende droomscènes waarin ik met haar een hete hoofdrol speelde, maar onze briefwisselingen bleven zonder één seksuele toespeling.

Rond de eeuwwisseling was ik net gescheiden toen mijn dreamgirl me via de mail aanspoorde eens naar Florida te komen. “Then I will show you my hometown, and maybe we can dance the night away at Disney..”

In het grillrestaurant in Orlando waar we hadden afgesproken herkende ik haar meteen. Ze was nog altijd betoverend mooi. Ze begroette me met een kuise, Amerikaanse zoen. We aten, dronken, babbelden, lachten. Mijn huurauto liet ik staan toen we samen de zwoele avond inreden in haar kleine Chevy. In de verlaten amusementsfabriek waar ze werkte startte ze een karaokeshow op, tussen bewegende poppen. Ze zong voor mij, ik zong voor haar. Maar het bleef op afstand.

“And now we go to my house and relax”, besloot ze. In de auto vroeg ze wat ik als eerste zou willen doen. “Eh, I don’t know the options yet”. “I think we should start in the tub”, zei ze monter. Ik dacht nog even dat ze een grapje maakte. “I was thinking more of a jacuzi”, probeerde ik. Dat kon ook, die was in de tuin!

We arriveerden bij een grote, verder verlaten villa in Caribische stijl, aan de rand van een meer. Donker. Beetje maanlicht. Krekels. Sfeertje ‘Body Heat’, die film met William Hurt en Kathleen Turner. Mijn droomvrouw van jaren kleedde zich langzaam voor me uit, wilde alles met me, en deed alles met me…

Toch werden de jarenlange dromen die nacht niet echt werkelijkheid. De liefde, de sprankeling, de echte passie, het ontbrak. In de hitte van Orlando sloeg geen enkele vonk over. Het was niet ‘making love’ maar ‘having sex’. Opwindend, absoluut. Lekker, zeker. Onvergetelijk, dat wel. Maar niet memorabel.
Af en toe mailden we nog. Wisselden we onze wederwaardigheden uit. We praatten nooit over seks. En we hebben het nooit meer gehad over die nacht, one night sex, in Florida.

reacties
  1. Thedo, heette ze ook echt Kathy en is dat haar foto? In ieder geval een passend sfeerplaatje bij een mooi verhaal. Dat ‘niet memorabel’ is bij deze achterhaald🙂. Voor altijd in herinnering… wanneer de mails van jaren geleden in cyberspace nog eens tegen dit verhaal aan ‘botsen’. Dan gaat het knisperen, let maar op🙂 Never delete a good memory…

  2. Wat fijn en bijzonder dat beeld hier echt bij geluid hoort!

  3. Petra Paanen zegt:

    Misschien was de seks niet sidderend, jouw verhaal is dat zeker wel! Schitterend dat je haar foto zo hebt geplaatst, is echt een toevoeging.

Geef een reactie

